15 Ağustos 2014 Cuma

Gıybet

Birlikte onca zaman geçirmişsindir. Birlikte ne çok şeyi paylaşmışsındır. Adına dostluk demişsindir belkide yaşadığın şeyin. En basitinden arkadaşlık. Sonra bir şey olur ve silinir adın dostluk sayfasından. Gözden de düşersin, gönülden de ve sana söylenen ' affetmem, sen tanıdığım bildiğim gibi değilmişsin! '
Birincisi ben sana kusursuz olduğumu söylemedim. İkincisi, acaba doğru mu anladın, yoksa yanlış mı? Farzet ki doğru, bu yalnızca bir hatadır. Ancak, maksadı aşan bir sözdür. İnsanlarda şöyle bir şey var.Zamanın modası ya hani birilerinin arkasından konuşmak. Sanıyor ki seninde böyle bir huyun var.Hayır hayır!  Benim seninle bir derdim varsa, bin kere yüz bin kere görmezden gelirim. Sabrımın tamamını harcarım da ancak o ara belki sana imalı bir kaç sözle senin bu davranışından olan rahatsızlığımı belirtmeye çalışırım. Gıybet zinadan beterdir buyurmuş  Sevgili Peygamberimiz. Benim en büyük hassasiyetimdir. Çok ama çok dikkat etmeye gayret ederim.Dedikodudan elimden geldiğince uzak durmaya çalışırım.
Yıllar yıllar öncesi, genç kızlık zamanlarım ki o zaman bu konuda çok daha fazla hassasım. Gün içinde bir kadın geldi, kimdi şimdi hatırlamıyorum. Birinden bahsediyor ve ben nasıl olduysa ona sadece ' hı hı ' gibi bir şey söyledim. O gece rüyamda kara çarşaf giyinmiş onlarca kadın geldi. Ellerinde yemyeşil olmuş, neredeyse kurtlanmış etler olan tabaklarla ve bana birisi ' bunu ye! ' dedi. Ben hayretle ' o yenir mi? Ben bunu yiyemem, iğrenç!' dediğimde bana ' neden gündüz yedin ya !' dedi. Uyandığımda midem bulanıyordu ve benim günlerce midem bulandı aklıma her o sahne geldiğinde. Yani bir hıhı dediğinizde bile bu kadar büyük bir vebalin altına giriyorsanız, konuştuğunuzda nasıl olur kim bilir?
Bizler birini evli bir arkadaşımızı başka biriyle elele sarmaş dolaş görsek şaşırır kalırız da dedikodu eden insan nedense hiç bizden tepki almaz. Çünkü bu sıradanlaştırılmış bir günahtır. Herkesin işleye geldiği bir günah. Oysa ' Gıybet zinadan beterdir.' şeklinde bir hadise rağmen. Yani diyeceğim o ki benimle bir derdin olursa benimle konuşarak çözebilirsin. Belkide sadece yanlış anladın yada ben gayri ihtiyari saçma sapan bir söz ettim. Ama bil ki arkadan konuşmak benim sakındığım bir şeydir. Böyle bir huydan Allaha sığınırım...

 Acaba bir de affetmem diyen insanlar düşünürler mi acaba bir insan Allaha karşı bir milyar hata işlerde her dönüşünde Kerim olan Allah ona 'Lebbeyk ' diye cevap verir. Buyur der ona. Kalbimi kırdı diyenler acaba Allahın huzuruna nasıl gider de Ona Tevbe ederler. Tek hatamda beni silen insan, benim bir kusurumla beni siliyorsun ya demek ki değerim ederim gözünde o kadarmış ki bir hamlede adımı silebiliyorsun. Ben böyle bir tutuma sadece ' Eyvallah' derim. Der ve yoluma giderim. beni kaybetmek senin derdin değilse, sen de yoluna var git o halde!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder