17 Ağustos 2014 Pazar

İyiliğin mükafatı iyilik yapabilme sevincidir

Diyelim ki birisine bir iyilik yaptık. Sonraki adım yaptığımız iyiliği tamamen unutmaktır. İyilik, birilerine iyilik olsun diye yapılmaz. iyilik, kendine yakışan olduğu için yapılır. Benim hayat seçimim olduğu için. Yani ben iyilik ve kötülük arasında tercihimi iyilikten yana yaparım. Ve elimden geldiğince de iyilik yolunda yürümeye gayret ederim. demektir.
Ben iyilik yaptım..... o bana bunu yaptı diyorsanız eğer, o vakit bunun adı iyilik olmaz. Bunun adı menfaat olur. Bunun adı çıkar olur. Demek ki ben yaptığım şeyin karşılığında o insandan bir şeyler umuyorum. O zaman bunun neresi iyilik. Bunun adı tastamam menfaat. İyiliğin tek bir amacı vardır. O da Rıza'i ilahi, yani Allahın rızası. O'nun hoşnut olması. Öyleyse insanların sizin iyiliğinize nasıl mukabele ettiğiyle ilgilenmeyiniz. Allah Kur'anda insanı tasvir ederken " Hem size istediğiniz şeylerin hepsinden verdi; öyle ki, Allah'ın nimetini saysanız onu bitiremezsiniz. Gerçekten insan çok zalim, çok nankördür."İbrahim/34
ve bunun gibi daha onlarcası. Eğer siz iyiliği insan için yaparsanız, ondan gördüğünüz nankörlük karşısında umutsuzluğa kapılır ve belkide iyilikten vazgeçersiniz. Yada iyilik yapmaktan soğursunuz. Bırakalım, herkes dilediği yolda yürüsün. bizim yolumuz daima Hakkın rızası doğrultusunda olsun. Allah her birimize hayra vesile kılsın. Şeytan ve nefsin şerrinden muhafaza buyursun...Allah her birimizi hamd eden kullarından eylesin...
Işık'ca

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder